Dopravní politika Českých Budějovic je postavená na hlavu
Tisková zpráva ze dne 13. 1. 2010
Dopravní politika Českých Budějovic je postavená na hlavu
Další křižovatka má vzniknout na rozhraní ulic Pražská a Nerudova. Návrh je nyní ve fázi územního řízení. Je to další z mnoha projektů obdobného typu, které plánuje radnice. Propojit klidnou čtvrť u Stromovky s komunikací Na dlouhé louce se zatím díky odporu místních občanů nepodařilo, prosadilo se však zprůjezdnění Modrého mostu a uvažuje se o dalších dopravních změnách. Počítá se s novými křižovatkami na městských okruzích (Na Dlouhé louce, Strakonická)a vzniknout mají nová zprůjezdnění dosud klidných čtvrtí (Kostelní, L.B. Schneidera). Chybí však laická i odborná diskuze.
Na rušné ulici Pražská, v místě, kde v hojné míře přebíhají děti do školy v Nerudově ulici má vzniknout další dopravní propojení. Ve velice krátkém úseku mezi křižovatkou na Strakonické a IGY Centra tak vznikne třetí křižovatka. Jaký je smysl této dopravní změny se ptají především obyvatelé dosud klidné čtvrti Nerudovy ulice. Vůči navrhované územní změně se hodlají aktivně bránit.
"Je s podivem, že nápady politiků nejsou koordinovány alespoň dopravními experty a územními plánovači magistrátu města." dodává Pavla Matějková. Dopravní zkratky tohoto typu sice mohou být z laického hlediska jistým řešením kolapsů dopravy, ovšem řešením pouze dočasným, s nevratným vlivem na prostředí a obyvatele. Je známo, že čím více plochy (nejen parkovací) se poskytne autům ve městě, tím se zvýší potřeba používat automobily, a tím větší jsou přímou úměrou nároky pro ně. Rozmělňování dopravy tímto způsobem neřeší dopravu komplexním, nýbrž pouze dílčím a zcela nesystematickým způsobem.
Veřejné projednání záměru propojení ulic Pražská a Nerudova se uskuteční 14. ledna v 8 hodin na Stavebním úřadě Magistrátu města České Budějovice, Kněžská 19, místnost 313 (2. patro).
Kontakt:
Pavla Matějková, Sdružení Calla
telefon: 387 311 381, email: :pavla.matejkova(zavinac)calla.cz
Příloha:
[1] Plán propojení ulic Pražská a nerudova
Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci Finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím Nadace rozvoje občanské společnosti a Nadací VIA.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |